Monday, June 20, 2011

YA...Aku lah Orang Yang Paling SIBOKKK

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum,

Lately aku dapat rasakan kesibokan aku....dalam erti kata lain akulah orang yang paling sibukk dalam dunia...ayooo betui kaa niehh....chupp chupp....xde lah smpai ranking dunia kan....tp itu lah ungkapan yang leh aku katakan.....

hurmm....aku bukan buat² sibukk...tapi aku mmg betul² menyibuk...opss salah lak....betul² sibukk dek kerana urusan perpindahan kami sekeluarga dari kuaters kerajaan yang kami duduki sekarang. Selama perkahwinan kami di sini lah kami tinggal.... kami akan berpindah ke rumah yang telah kami beli lebih 5 tahun lalu . Sayu hati.... sangat sayu sekali bila terpaksa meninggalkan Pangsapuri yang mempunyai 4 bilik dan 3 bilik air ini..... Yelah kerana disitulah bermulanya kehidupan berumahtangga kami...opss lif pon ade jugak yer kt kuaters a.k.a pangsapuri nie bukan tangga aje yer....harap maklum....huhuhu

Perpindahan ini mmg perlu sbb bila difikirkan balik.. bila lagi kami nak mendiami rumah sendiri kan...takkan lah nak biarkan rumah kami tu kosong sampai bila²....tapi yang x syok nya bila dah pindah nanti bermula lah aku kena ulang alik kerja merentas lautan menaiki feri....aduhhhh....duhh.....




Dan.....Ini adalah sebahagian dari barang² yang telah di pack.

Barang² yang paling byk sekali....adalah baju² lama kami. especeli baju aku yang sepuluh tahun lalu pon aku masih simpan....mana taknye....aku xpernah buang sbbnya semua baju² yang aku ada masih muat dipakai....baru aku sedar rupanya saiz aku sekarang masih sama mcm dulu...peeewittt....hahh !! perasannn !!!!!.... Tapi laki aku kata bini dia kedekut nak bagi baju² lama aku kat orang....BUKAN MCM TU BANG OIII....
Memang ada niat nak bagi baju² lama ni pada orang...tapi bagi aku baju² lama ni terlalu byk nilai sentimental nyer.......Byk sgt kenangan ketika aku memakai baju² tersebut....

Urusan berpindah randah nie....ishhh....rasa mcm kaum apa je sebut mcm ni...dulu masa kat sekolah aku belajar pasal kaum badwi yang kehidupan berpindah randah...ish tak lahhh jgn la gelar mcm tu....sbb zaman skrg dh lain....berpindah pon sbb tertentu aje kan....
ok dah melalutt.....okayss....berbalik cerita tadi urusan perpindahan nie berlangsung sehingga bulan nie....bila dh transfer barang ke rumah baru....urusan kemas mengemas plak...aduiiii....ada lg tugasnya.....pendek kata aku rasa mcm malass aje.....aku harap inilah perpindahan yang bakal menyeronokkan tatkala telah mendiami rumah kami sendiri....













Gbr model dlm kuaters harus juga ditempekk....ahaksss

Sekian....

1 comment:

WuMing said...

Sibuk?...Menyibuk...Kih..kih..kih...