Friday, June 17, 2011

Dah cukup baik.....

Salams....

Pernah x yer korang terpikir....kenapa begini & kenapa begitu....tapi pernah x korang toleh belakang n carikan hikmahnya setiap apa yang berlaku ada kebaikannya di kemudian hari...
huhh !! susah nak rungkai kan dekat sini....apakah yang tersirat dlm kepala otak ku ni....

---------

macam nie....lately aku selalu terkenangkan zaman aku kecik² dulu....pernah suatu ketika dulu aku bercita² nak jadi "pramugari"....hahaha sila lah gelak.....mmg aku excited sgt sbb aku ni bercita² nak melancong seluruh duni.....tapi ye lah....tidak lah kesampaian cita² ku ini....dengan tidak cukup ketinggian...huhuu....ok abaikan ler sbb skrg xde la minat lg nak jadi pramugari lagi sejak dah pernah naik flight...huh baru ku tahu kerjanya mcmana....hurmmmm....

Apa yang aku nak highlight adalah...
"apa yang korang hajati tak kesampaian"
misalnya....cari kerja xdapat²,
nak jadi kaya tak juga kaya,
nak dapat baby tak juga kunjung tiba,
nak cantik tak juga cantik,
nak kurus tak juga kurus....
Adakah kita perlu salahkan takdir???
tidak....
Jgn begituu...
kerana apa yang terjadi dlm hidup adalah
takdir dan perancangan dari Allah S.W.T untuk kita...
Tetapi kita perlu lah berusaha, berdoa & bertawakal...

So, lihat lah kebawah....
lihat pada orang yang kurang pada kita...
pastinya kita akan lebih bersyukur...
Jika kita selalu memandang keatas org yang lebih dari kita
menjadikan kita tidak bersyukur dan rasa xcukup apa yang ada pula...

Setiap apa yang Allah tentukan buat kita adalah yang terbaik...
Misalnya...anda ditakdirkan pendapatan yang cukup²....tapi anda masih bersyukur...
Manalah tahukan jika Allah mengurniakan anda jadi kaya raya, mungkin anda adalah
seorang yang kedekut ataupon tidak bersyukur! Astaghfirullahilazim...
mintak dijauhkan lah yer....
Itu semua rahsia...hanya Allah yang mengetahuinya...

p/s: sekian......harap korang dpt point apa yang tersirat


No comments: