Monday, November 30, 2009

First time in my life- time raya Qorban

salam aidiladha...

Berhari raya Qorban baru² ini benar memberi pengalaman baru buat aku & anak aku..laki aku lak aku rasa dah biasa kot. Apa yang nak aku ceritakan adalah aku menghadiri majlis Qorban di Masjid kampung tinggalnya keluarga mertuaku. Di situ aku telah dijamu dengan makanan nasi kenduri yang biasa tapi yang peliknya adalah makan dalam talam....hehehe...setalam makan dlm 4 org gituu. pada mulanya aku agak kurang selesa & rasa sedikit rasa "geli" (maklumlah aku ni dilahirkan dgn sifat penggeli yg tebal). Tapi nasib baik la yang setalam dengan aku tu adalah laki aku, & 2 org adik ipar perempuan aku tu. klu dgn org lain maunyer aku pura2 bg alasan ehehe...
tapi itulah pertama kali aku menikmatinya...alhamdulillah selesai juga kami makan tanpa diganggu oleh anak ku. anak ku si Thaqif tu sbnrnya klu time mkn dia pon nak 'join' sekali...tapi kali entah mengapa dia terpinga² dgn nasi dalam tu...so diam je dia x nak kacau kitorang makan...maybe terkejut kot...ape ke hal makan dlm talam...agaknya itu lah yang dia fikirkan...Wallahualam...

p/s: xde pula aku snap gbr time mkn dlm talam nie...

No comments: