Monday, October 18, 2010

Bajet 2011...in my opinion

Apa yg teruja mengenai pembentangan bajet 2011...bagi aku adalah cuti bersalin 3 bulan bergaji penuh bagi kakitangan wanita. Tapi...bila di pikir²kan balik hilang keterujaan itu sbbnya....
Cuti bersalin 3 bulan tersebut adalah fleksibel...dimana ia tetap tertakluk kepada 300 hari sepanjang perkhidmatan. apa yg bezanya dgn yg sebelum ni...bezanya cuma lah kita boleh panjangkan tempoh cuti bersalin smpai 3 bulan ...TETAPI...pikir² kan lah klu dah amik 3bulan utk anak pertama hingga ke-3 (9 bulan = 270 hari)...baki tinggal 30 hari lagi....so nak amik cuti bersalin utk anak ke-4 dan ke-5 tu cukup ker...silap² kena amik cuti rehat @ cuti tanpa gaji....
mcmana niee.....nak bagi mcm xnak bagi jekkk.....

and then....bonus...bonus rm500....alhamdulillah rezeki....tapi dah 2 tahun xpernah merasa lagi bonus sebulan gaji....takpelah cukup rm500 tuu pon memandang anak aku masih kecil xbersekolah lagi...campur aku ngan suami bonus...alhamdulillah...

opss...PTK dimansuhkan....baru aku nak pulun bagi dpt aras 4...dah kena mansuh....huwaaa....aku mmg trlambat nak pulun.....

takpe...maybe ade sistem lain yg menggantikan PTK...cuma sistem baru ni harap² bukan sistem yg nak kena aku mengampu atau membodek...sbb aku mmg failed dgn perkara tuuu...
sekian...

No comments: